Katsoin tossa ykspäivä taas kerran turhia chat-ohjelmia ja siinä oli aiheena tasa-arvo. Mulla heräs kysymys, että mitä se tasa-arvo sit oikeesti on? Tai enemmänki, että mitä se käsittelee? Liittyykö se vaan naisen ja miehen väliseen tasa-arvoon vai kuuluuko siihen myös nuorten ja vanhusten tasa-arvo? Entäs rikkaitten ja köyhien tasa-arvo? Suomessa ollaan puhuttu aina siitä kuinka täällä on asiat hyvin, mutta mun mielestä se on ihan täyttä puppua.  Jos vaikka miettii sitä kuinka vanhukset kohtelee nuoria on ainakin mun mielestä ihan väärin. Jos kerran joku nuori on tehny jotain pahaa vanhukselle nii se tarkottaa että kaikki nuoret on pahoja. Entäs me nuoret, jotka ei haluta kenellekkään mitään pahaa?
Istuin kerran Helsingin rautatieaseman portailla kaiteen vieressä ja eräs vanha pappa tuli tökkimään minua kävelykepillään ja pyysi väistymään. Sanoin, että tuossa vieressä menee kävelyliuska missä on vanhusten helpompi kävellä ja on kummallakin puolella kaiteet, mistä saa hyvin tukea. No, se ei tietenkään käynyt herralle ja hän alkoi lyödä lisää kepillään minua jalkaan, joka sattui yllättävän paljon. Herra ei selkeestikkään osannut arvostaa nuoria. Johtuuko se sitten siitä, että hän oli lukenut lehdestä ku taas joku nuori oli puukottanut kaveriaan vai oliko oma käytökseni jotenkin loukkaavaa...?
Eikös tämä juuri tarkoita sitä, että suomessa ei ainakaan nuorten ja vanhusten välinen tasa-arvo ole kohdallaan? Eikä kyllä muukaan tasa-arvo...